آموزش غیرحضوری زبان آلمانی

آموزش گرامر و مکالمه از سطح A1 تا سطح B2

آموزش غیرحضوری زبان آلمانی

آموزش گرامر و مکالمه از سطح A1 تا سطح B2

  • ۰
  • ۰

تاریخچه زبان آلمانی

ی تیم مترجمی زبان آلمانی دانشکده اصفهان تیم مترجمی لهجه آلمانی در سال تحصیلی ۷۴-۷۳ به طور رسمی فعالیت آموزشی خود را با همکاری سه عضو هیئت علمی به ترتیب دانشیار و مربی ابتدا نموده است . 


در هم اکنون حاضر دارای ۲ عضو مربی رسمی و ۳ عضو مربی حق التدریس می باشد و تاکنون تعداد ۲۵۷ دانشجو درمقطع کارشناسی پیوسته- نوبت اول و تعداد ۴۵ دانش جو در بازه زمانی کارشناسی پیوسته- نوبت دوم در این گروه فارغ التحصیل شده اند . 

آموزش زبان آلمانی


اهداف و چشم انداز آتی گروه این 

گروه در لحاظ دارااست با اتخاذ خط مشی ذیل در آینده نقش مثبت خود را همچنان ایفاء کند: - 

جذب هیئت علمی کارشناس جدید برای تقویت تیم و به کارگیری آنها در فن های جدید - 

ارتقاء علمی نیروی انسانی جانور از طریق اعطای بورس تحصیلی (داخل) در زمان دکترا - 

تاسیس حرفه ی کارشناسی مترجمی با گرایش ایران گردی و ایجاد فن ی کارشناسی ارشد مترجمی با گرایش ایران شناسی 

خصوصیات 

کلی عصر ی کارشناسی مترجمی گویش آلمانی دانشگاه اصفهان ۱-تعریف 

و هدف: کارشناسی مترجمی زبان آلمانی یک دوره ی دانشگاهی است که به زبان آلمانی به تیتر لهجه مبدأ و فارسی در نقش گویش مقصد در دانش کده اصفهان ارائه می شود . این زمان در لحاظ دارد، با ارائه ی ۱۱۳ واحد پایه و تخصصی دانشجویان ایرانی را با زبان و فرهنگ وتمدن کشورهای آلمانی لهجه آشنا سازد و زمینه ساز شناخت عمیق آنها در زبان و فرهنگ ایران باشد . 

اهداف 

آموزش زبان آلمانی

رشته: الف- 

تربیت مترجمان برنا ب- 

فراگیری زبان آلمانی ج- 

آشنا ساختن دانشجویان این حرفه با فرهنگ وتمدن کشورهای آلمانی لهجه د- 

اعتلای لهجه فارسی 

۲- 

طول دوره: طول دوره کارشناسی مترجمی لهجه آلمانی ۴ سال است که در ۸ نیمسال تحصیلی ارائه می شود . 


۳- 

واحدهای درسی برنامه 

ی درسی این فن شامل ۱۳۵ واحد به شرح ذیل است: الف- لهجه آلمانی (به آلمانی: Deutsche Sprache) زبانی از خانواده زبان‌های هندو-اروپایی و عضوی از شاخه زبان‌های ژرمنی غربی در کنار هلندی، انگلیسی و آفریکانس میباشد که عمده در اروپای مرکزی تکلم میگردد . 

آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی پرگویشورترین لهجه اتحادیه اروپا با بیش از ۹۵ میلیون گویشور هست . گویشوران این گویش در کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، لیختن‌اشتاین، لوگزامبورگ، شرق بلژیک، آلتو آدیجه، آلزاس، لورن و جنوب دانمارک در اکثریت میباشند . این گویش در آلمان، اتریش، گزیده از سوئیس، تیرول جنوبی (ایتالیا)، بخشی از بلژیک و لیختن اشتاین گویش رسمی به اکانت می‌آید . همچنین این زبان، گویش اقلیت‌هایی در رومانی و نامیبیا می‌باشد . 


این لهجه دومی لهجه اوراق علمی (پس از انگلیسی) و سو‌مین زبان بکار برده گردیده در تارنماهای اینترنتی (پس از انگلیسی و روسی) می‌باشد . همچین گفته میگردد یک دهم کل کتاب‌هایی که هر ساله در عالم تألیف می‌شوند به لهجه آلمانی می‌باشد . 


زبان آلمانی مشتمل بر دو لهجه با اهمیت آلمانی بالا و آلمانی پایین و همانند انگلیسی دارنده تعداد زیادی از گویش‌های فرعی است . بر مبنا این زبان، گویش معیاری با نام آلمانی میزان وجود داراست که بیش‌تر به آلمانی بالا شبیه است، به خارجی‌ها یادگرفتن داده می شود و نوعی گویش میانجی میباشد . گزیده از کلمات لهجه آلمانی ریشه در زبان‌های لاتین و یونانی دارد و قسمت کوچکی هم از فرانسوی و انگلیسی به عاریه گرفته شده است . 

دروس عمومی ۲۲ واحد ب- 

دروس پایه ۲۴ واحد ج- 

دروس تخصصی ۸۳ واحد د- 

دروس اختیاری ۶ واحد 

۴- 

نقش و توانایی: دانشجویان 

این فن پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ی کارشناسی حاذق خواهند بود در زمینه های ذیل نقش آفرین باشند: الف- 

پذیرش در زمان ی کارشناسی ارشد از سوی دانشگاههای معتبر درون کشور در رشته های مترجمی لهجه آلمانی یا یادگرفتن گویش آلمانی و سایر حرفه های علم ها انسانی ب-

پذیرش در فن های کارشناسی ارشد از سوی دانشگاههای معتبر کشورهای آلمانی گویش (آلمان، اتریش و سوئیس) ج- 

آغاز همکاری با شرکت ها تحقیقاتی کشور د- 

همکار ی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در درون و خارج هـ- 

ترجمه ی متن‌ها علم ها انسانی و علوم پایه و- 

تدریس زبان آلمانی در مدارس و شرکت ها علمی آزاد کشور 

۵- آموزش زبان آلمانی

اهمیت و ضرورت برقراری ارتباط ها فرهنگی، اقتصادی و علمی میان کشورهای مترقی عالم و کشور ایران و نقش ارزنده و حساس مترجمان در مهیا کردن زمینه های همکاری دوستی آمیز بین ملتها و بسط ی مودت و پیشرفت در میدان های مختلف زندگی اجتماعی ، ضرورت و اهمیت برنامه ریزی صحیح و منطقی در حرفه های مترجمی زبانهای گوناگون را چشمگیر می سازد . با تربیت جوان ها شایسته در فن ی مترجمی گویش آلمانی زمینه ی فعالیت آن‌ها در میدان های فرهنگی، اقتصادی و علمی کشور فراهم می شود و پیشرفت کشور و به روزی فردی و اجتماعی جوان ها تحقق می یابد . 

  • ۹۷/۱۰/۰۴
  • almani zaban

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی